Jūsu uzņēmumam NAV nepieciešama mājaslapa? Jūs lieliski sasniedzat savus klientus bez internetveikala? Jums liekas, ka tik mazam uzņēmumam nav nepieciešama mājaslapa un klientus var taču atrast arī ārpus interneta vides? Jums ir priekšstats, ka mājaslapa ir dārga un sarežģīta?
Patiesībā viss ir savādāk!
Ir pienācis laiks, kad mājaslapa uzņēmumam nav vairs tikai “ekstra”, bet gan nepieciešamība. Jūsu potenciālie klienti jau sen ir tiešsaistē un atrod sev nepieciešamos produktus pie konkurentiem, kamēr Jūs priekš viņiem paliekat neredzami un nezināmi.
Statistika liecina, ka tikai 29% klientu vēlas konsultēties par produktu vai pakalpojumu klātienē, kamēr 62% izvēlas iegūt nepieciešamo informāciju tiešsaistē. Avots
Ja šī statistika vēl nav kā modinātāja zvans par labu mājaslapas izveidei sava uzņēmuma attīstībai tiešsaistē, tad ziniet, ka eksistējot bez mājaslapas noteikti tiks palaisti garām potenciālie klienti un ienākumi.
Sāc apdomāt mājaslapas nepieciešamību? Ja vēl šaubies, tad noteikti lasi tālāk KG-Dizaina apkopotos iemeslus kāpēc Jūsu uzņēmumam ir jau tagad un tūlīt nepieciešama mājaslapa.
1. Potenciālais klients ir sasniedzams 24/7
Izveidojot internetveikalu savā mājaslapā tiek nodrošināts, ka potenciālais klients var apskatīt un iegādāties preces/pakalpojumu jebkurā diennakts laikā. Lielākā daļa Jūsu potenciālo klientu veic tirgus izpēti tieši pirms aizmigšanas laika īsināšanai. Kāpēc lai gan Jūsu uzņēmums nevarētu būt vakara izpētes vērts?
2. Mājaslapa ir darba instruments, kurš pārdod produktu/pakalpojumu
Mājaslapa var strādāt kā katalogs vai brošūra Jūsu pakalpojumiem un produktiem. Ja kaut kas mainās, piemēram, cena vai krāsa, tad nav nepieciešams drukāt jaunu katalogu, jo Jūs pats variet vienkārši nomainīt šo parametru mājaslapas panelī. Vairs nebūs jāgaida drukātie izdales materiāli un Jūs varēsiet vienkārši saviem klientiem nosaukt mājaslapas adresi.
Protams, galīgi bez darba arī nekas nenotiek. Pēc mājaslapas izveides tajā būs jāievieto kvalitatīvs saturs. Ideālam rezultātam būtu arī jāizstrādā tiešsaites mārketinga stratēģija, kura sevī iekļautu reklamēšanu (Google reklāmas), SEO stratēģiju, satura mārketingu un publikācijas sociālajos tīklos. Kopsummā šī stratēģija kopsolī ar modernu mājaslapu izvirzītu Jūs priekšā lielākajai daļai konkurentu.
3. Iespēja mērķēt uz lielākiem tirgiem
Pirmkārt, izveidojot mājaslapu Jūs paplašiniet jau savu lokālo tirgo, jo klientiem ir lielāka iespēja Jūs atrast. Piemēram, ja Jums ir metālapstrādes darbnīca Jēkabpilī, tagad arī klienti Rīgā būs spējīgi atrast Jūs. Mūsdienās ir pieejami ļoti labi loģistikas risinājumi, tāpēc ir viegli sastrādāties arī ar klientiem ne tikai no savas pilsētas.
Otrkārt, Jūs paplašiniet savas iespējas vispasaules līmenī. Jums vairs nav nekādu robežu. Pievienojiet savai mājaslapai angļu valodu un strādājiet ar klientiem jebkur pasaulē. Klients mierīgi var apmaksāt Jūsu produktu/pakalpojumu ar savu debet/kredītkarti vai Paypal palīdzību. Kurjeru pakalpojumos Latvijā arī ir izveidojusies pietiekama konkurence, tāpēc nosūtīt produkciju uz ārzemēm arī vairs nav nedz sarežģīti, nedz dārgi.
4. Potenciālie klienti jau sen ir tiešsaistē
Tieši tā. Cilvēki lieto internetu un lietos vēl vairāk un biežāk. Tie laiki ir pagājuši, kad internets tika uzskatīts par tīņu laika īsinātāju. Gandrīz ¾ no pasaules iedzīvotājiem ir pieejams internets. Caur tiešsaisti vari sasniegt ne tikai studentus, bet arī vecākā gada gājuma cilvēkus.
Nenoliedzami, mūsdienās reti kurš veic pilnīgi spontānus lielus un neikdienišķus pirkumus. Pirms to pirkšanas cilvēki aizvien vairāk veic izpēti internetā. Latvijas statistika ir vēl pārsteidzošāka. 2018. gada beigās Latvijā internetu aktīvi lietoja 83,9% iedzīvotāju, ar tendenci šiem procentiem paaugstināties. Smalkāku Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumus var padziļināti izpētīt šeit.
5. Klienti sagaida, ka uzņēmumam ir mājaslapa
Brightlocal veica interesantu pētījumu 2016. gadā. Pētījums parāda to, ka 80% dalībnieku, vecumā no 18 līdz 54 gadiem, visticamāk vispirms kontaktētos ar uzņēmumu kuram ir mājaslapa. Vecāki aptaujas dalībnieki (55+) automātiski uzskata uzņēmumu par prestižāku, ja tam ir kvalitatīva mājaslapa, savukārt jaunākajiem dalībniekiem augstas kvalitātes fotogrāfijas bija svarīgāks rādītājs. Kvalitatīva mājaslapa rada uzticību zīmolam un rada nopietnāku iespaidu par pašu uzņēmumu.
6. Iegūstiet vairāk klientus
Kā jau iepriekšējie punkti ir likuši noprast, tiešsaistē ir daudz potenciālo klientu. Uzņēmuma pamatbūtība ir risināt klienta problēmu, attiecīgi par to saņemot savu labumu. Cilvēki savas problēmas regulāri meklē internetā, meklējot to risinājumus, viņi var atdurties Jūsu mājaslapā.
Ja ir mājaslapa, tad viennozīmīgi paveras iespēja plaši aprakstīt risinājumus klientu problēmām, iedvešot uzticības sajūtu savam jaunajam klientam. Klientam rodas iespaids, ka tieši Jūs izprotiet viņa sāpi līdz galam, kas visticamāk liks nosvērties par labu Jūsu uzņēmuma izvēlē starp konkurentiem.
7. Var izglītot klientus par zīmolu, produktiem un pakalpojumiem
Sava mājaslapa ir ideālāka vieta, kur izglītot cilvēkus par savu uzņēmumu. Jums ir iespēja padziļināti pastāstīt stāstu, kā viss ir sācies, kā tika sasniegts pašreizējais līmenis vai kādas ir uzņēmuma panākumu atslēgas u.t.t.
Jums varat Jaunumu sadaļā izglītot apmeklētājus par aktualitātēm, kuras ir saistībā ar uzņēmuma produktiem un pakalpojumiem.
Ja ir internetveikals, tad ir iespējams katram produktam pievienot neierobežotu skaitu fotogrāfiju no dažādiem leņķiem un smalki aprakstīt katru sīkāko parametru un lietošanas instrukciju.
Lielisks veids, kā sevi slēpti reklamēt, ir veidot augstas kvalitātes saturu jeb ierakstus, kuri aizrauj lasītājus. Veidojot kvalitatīvu saturu, mājaslapas apmeklētāju skaits palielināsies un ja lasāmais materiāls būs patiešām ar pievienoto vērtību, lasītāji dalīsies ar ierakstu sociālajos tīklos. Tas savukārt ģenerēs jaunus ierakstu lasītājus, kuri var pārvērsties par potenciālajiem klientiem.
8. Parādiet savus labākos darbus
Mājaslapā ir iespējams izveidot sadaļu “Mūsu darbi” vai “Atsauksmes”. Apmeklētājam radīsies lielāka uzticības sajūta, ja būs iespēja apskatīt paveiktos darbus. Piemēram, ja esiet fotogrāfs, Jūs lieliski variet publicēt savas skaistākās fotosesijas. Apmeklētājs apskatot Jūsu darbus secinās vai pakalpojums/produkts atbilst tā nepieciešamībai. Piemērs no mūsu puses šādai sadaļai: https://www.kg-dizains.lv/lv/musu-darbi/
9. Mājaslapa ir mārketinga centrs
Ja veicat izmaiņas savā uzņēmējdarbībā, ieviešat jaunumus, mainiet produkciju vai jebko citu, pirmā vieta kur tas jāpaziņo ir Jūsu mājaslapa.
Piemēram, ja drukājiet brošūras, vizītkartes, skrejlapas, informācijai ir jābūt publicētai mājaslapā. Kad tā ir publicēta, var droši drukāt materiālus.
Drukas un reklāmas materiāliem būtu jābūt orientētiem tā, lai klients būtu motivēts doties uz mājaslapu iegūt papildus informāciju. Tātad visos drukātajos materiālos ir jābūt norādītai mājaslapai.
Mājaslapa mārketinga aktivitāšu laikā ir svarīga, jo uz turieni novirzītie lasītāji un apmeklētāji mājaslapā ir spējīgi kļūt par klientiem.
10. Mājaslapa veido uzņēmuma uzticamību un leģitimitāti
Jūsu uzņēmums ar mājaslapas palīdzību var panākt momentānu uzticamību. Ar to var pārliecināt klientu par savu kompetenci Jūsu darbības sfērā, kā arī izglītojiet klientu par viņa problēmas risinājumu.
Ja Jums nav mājaslapas, potenciālais klients var padomāt, ka neesat spējīgi sekot tehnoloģiskajam progresam, vai pat, ka neesat spējīgi atļauties mājaslapu. Un tas var liecināt par vispārējo uzņēmuma stāvokli. Jūs noteikti nevēlaties, lai potenciālie klienti pieņem tādas priekšstatu par uzņēmumu. Pirms dažiem gadiem bija būtiski, lai uzņēmumam būtu faktiska adrese, kuru klienti var apmeklēt klātienē. Tagad svarīgi ir, lai būtu mājaslapa.
11. Var uzlabot klientu atbalstu un ieekonomēt laiku
Klientiem nereti rodas vieni un tie paši jautājumi gan pirms pirkuma, gan pēc. Mājaslapa var palīdzēt ieekonomēt Jūsu dārgo laiku, lai atbildētu uz visu klientu jautājumiem.
Jūs esiet eksperti savā jomā, tad kāpēc gan neizveidot sadaļu – Biežāk uzdotie jautājumi? Tāda veida sadaļā variet sniegt atbildes uz jautājumiem, kurus visbiežāk uzdod klienti. Mūsu veidotajās mājaslapās Kontaktu sadaļā vienmēr ir integrēta forma, caur kuru klients var uzdot savu jautājumu atstājot arī kontaktinformāciju. Ir iespēja arī ieviest čatu, kurā ar klientu var apspriest jautājumus.
Tā kā Jums noteikti ir aizņemta darba diena, tad kāpēc gan daļu no tās tērēt atbildot uz klientu zvaniem telefoniski? Protams, visi zvani nepazudīs un e-pasti arī, bet ja uzņēmuma mājaslapas saturs ir kvalitatīvi izveidots, paskaidrojot visas Jūsu sfēras nianses, tad klientu zvanu skaits sakarā ar jautājumiem, noteikti mazināsies.
12. Mājaslapa palīdz ieekonomēt līdzekļus
Mājaslapa Jums palīdz ieekonomēt līdzekļus uz drukas materiāliem. Viss iepriekš drukātais ir publicējams mājaslapā. Patiešām viss!
Vēlaties piedāvāt atlaižu kuponus? Nekādu problēmu, Jūs variet piedāvāt tos savā mājaslapā, apmaiņā pret klienta e-pastu, lai turpmāk varētu sūtīt uzņēmuma jaunumus. Nekāda papīra!
Produkcijai būs jauns katalogs? Ja Jums ir internetveikals, droši pievienojiet jaunus produktus, bet ja nav internetveikala, tad pievienojiet vienkārši jaunu galeriju.
Vēlaties drukāt reklāmas banneri? Izveidoto reklāmas materiālu ievietojiet sākumlapas “slaiderī” un veiciet mērķētu Facebook reklāmas kampaņu, kura ved uz mājaslapu. Rezultāts būs lētāks un efektīvāks, jo būs uzrunāti cilvēki, kam patiešām varētu interesēt Jūsu pakalpojumi.
13. Sacentieties ar lielajiem konkurentiem
Liekas, ka Jums nav pa spēkam cīnīties ar lielajiem konkurentiem? Viņu resursi ir pārāk lieli? Varbūt jā, viņu resursi ir krietni lielāki, bet mājaslapas apmeklētājs reti to zina. Ar labu mājaslapu un pareizu stratēģiju aiz tās Jūs variet brīvi iekļauties starp lielajiem spēlētājiem.
14. Biznesa e-pasts
Protams, to ir iespējams panākt arī citos veidos, bet izveidojot mājaslapu Jūs iegūstat personalizētus e-pastus ar uzņēmuma nosaukumu. Piemēram, [email protected].
Lai arī tas varbūt izklausās dīvaini, bet uzņēmuma epastam ir liela nozīme. Ja uzņēmuma e-pasts ir reģistrēts inbox.lv vai gmail.com platformās, klienti var padomāt, ka Jūs esiet nenopietns uzņēmums vai pat krāpnieki. Piemēram, [email protected] ir slikts piemērs uzņēmuma e-pastam.
15. Iespēja iegūt statistiku un jaunus klientus caur e-pasta mārketingu
Ar laiku, kad mājaslapa būs uzsākusi savu darbību, Jums būs pieeja statistikai, kur piemēram, ir iespējams apskatīt apmeklētāju valsti, pārlūkprogrammas, pavadīto laiku mājaslapā, atlēcienu līmeni un citus parametrus. Pēc šīs statistikas Jums būs iespēja veikt secinājumus, un iespējams arī uzlabojumus, lai mērķētu vēl precīzāk uz savu potenciālo klientu.
Laba taktika, kā iegūt jaunus klientus ir e-pasta mārketings. Ir iespējams izveidojot mājaslapas apakšējā joslā logu, kur klients var atstāt savu e-pastu, lai saņemtu jaunumus no Jums. Ir iespējams arī izveidot iznirstošu logu, bet tas daudzus apmeklētājus kaitina, un visticamāk radīs nepatiku pret Jūsu mājaslapu. Lai vēl vairāk ieinteresētu potenciālo klientu, Jūs variet piedāvāt kādu pievienoto vērtību pret e-pastu, piemēram, e-grāmatu vai atlaižu kuponu.
16. Iespēja analizēt kāds ir potenciālais un esošais klients
Vienmēr ir sanācis minēt kāds ir potenciāla klienta profils un kāda ir visatbilstošākā mērķauditorija? Caur mājaslapu ir pieejama ne tikai statistika cik daudzi ir bijuši apmeklētāji mājaslapā, bet arī uzzināt kādas ir apmeklētāju intereses, vecums, dzimums, izmantotā operētājsistēma, valsts vai pat ekrāna izšķirtspēja. Klienti var neuztraukties, jo nekāda personīga informācija nav redzama un pieejama, bet tendences kopumā. Tehniski tas tiek nodrošināts ar sīkdatņu (cookies) palīdzību, kas uzkrājas mājaslapā par katru tās apmeklētāju. Tas Jūsu uzņēmumam palīdz pielāgot saturu, reklāmu un pat pašu produktu vai pakalpojumu.
17. Iespēja rādīt atbilstošu reklāmu tiem, kuri jau ir pabijuši mājaslapā
Ja Jums ir mājaslapa, tad ir arī iespēja tās apmeklētājiem rādīt pielāgotu reklāmu pēc tā, kādu tieši mājaslapas sadaļu tas ir apmeklējis. Reklāma tiek rādīta lietotājam, kad tas apmeklē citas mājaslapas vai sociālos tīklus un piedāvā atgriezties reklāmas devēja mājaslapā, lai nodrošinātu pirkuma vai citas uzņēmumam vēlamās darbības pabeigšanu.
18. Tiešsaistes pārdošanas apjomi aug
Pēc eMarketer datiem e-komercijas apjoms 2020. gadā būs dubultojies, salīdzinot ar 2016. gadu. Cilvēki iepērkas aizvien vairāk internetā, jo tas paliek vienkāršāk, drošāk un lētāk. Arī piedāvājuma klāsts katru gadu paplašinās. Par to liecina samērā nesenā pārtikas veikalu ienākšana e-komercijā. Jūs sēžot dīvānā variet pasūtīt sev pārtiku visai nedēļai nepametot māju. Skaisti, vai ne? Tad kāpēc gan Jums savus produktus/pakalpojumus nepiedāvāt tikpat viegli citiem?
Turklāt, ar labu atpazīstamību digitālajā vidē, Jūs palielināsiet arī sava fiziskā veikala pārdošanas spējas.
19. Izveidojiet citiem neredzamas lapas mājaslapā
Līdz šim brīdim mēs tikai runājām par klientiem, bet laiks padomāt arī par citiem faktoriem.
Jums ir iespēja izveidot citiem neredzamas lapas savā mājaslapā. Piemēram, instrukcija Jūsu produktam, kuru Jūs variet klientam nosūtīt pēc pirkuma veikšanas. Vai arī darbinieku apmācības materiālus. Piemēram, apmacibas.uznemums.lv, darbiniekam būs iespēja jebkurā brīdī atsvaidzināt savas zināšanas, bet vienkāršs apmeklētājs tādu lapu nemaz neredzēs.
20. Jūsu konkurentiem jau ir mājaslapa
Jums ir jābūt uzmanīgiem, jo konkurenti ar labu mājaslapu Jūs var ļoti ātri apsteigt.
Kā jau iepriekš tika minēts, klienti meklē informāciju internetā, un ja viņi tur Jūs neredz, tātad pieņem, ka Jūs nemaz neeksistējiet. Un pat ja viņi zina par Jūsu eksistenci, pastāv risks, ka viņi var nosvērties par labu uzņēmumam ar mājaslapu.
Kopsavilkums:
Mēs noteikti devām Jums pietiekami daudz iemeslu, lai nosvērtos par labu mājaslapai!
Jāatzīst, ka nav pietiekami tikai ar to, ka Jums ir mājaslapa. Tai ir jābūt ar labu dizainu, ar atbalstu mobilām ierīcēm un kvalitatīvu saturu. Tikai tad tā var nest augļus.
Mājaslapai būtu jāatspoguļo Jūsu uzņēmumu un pamatvērtības. Mūsdienās cilvēki bieži vien nosveras par labu pirkumam, ja Jūsu stāsts viņus pietiekami aizrauj.
Ja Jūs vēljoprojām šaubaties par mājaslapas nepieciešamību? Varam padiskutēt par to klātienē! Rakstiet mums un sarunāsim tikšanos.
Kā arī, ja Jums rodas jautājumi, priecāsimies uz tiem atbildēt. Par mājaslapas izstrādi droši variet rakstīt uz e-pastu: [email protected]