Jebkuram uzņēmējam, kuram ir sociālie tīkli vai mājaslapa, noteikti piedzīvojis ideju trūkumu saturam, kuru šajos kanālos publicēt. Neapšaubāmi visi zina, ka, lai nostabilizētu sava uzņēmuma digitālo klātbūtni plašajā tīmeklī, ik pa laikam ir jāpublicē ieraksti. Bet ko tieši publicēt? Kādi satura veidi palīdzētu pateikt sava uzņēmuma stāstu un gūt maksimālu iesaisti no sekotāju vai apmeklētāju puses?
Atbildi uz šiem jautājumiem esam apkopojuši sarakstā ar 27 idejām, ko ikdienā izmantot satura veidošanai sava uzņēmuma tēla veidošanai, neatkarīgi no uzņēmuma lieluma un nozares.
1. Saraksti
Šis satura pasniegšanas veids savā ziņā jau kļūst par mūsdienu klasiku. Aizvien populārāki kļūst blogu jeb jaunumu raksti, kuru nosaukumi sākas ar "10 interesanti fakti par [...]". Mēs KG-Dizainā arī šo satura veidu izmantojam. Piemēram, šis teksts, ko Jūs tagad lasiet ir "saraksta" veida raksts. :)
Šie saraksta veida raksti ir kļuvuši ļoti populāri. Un ne velti! Cilvēkiem patīk viegli, strukturēti raksti, kuri nav ilgi jālasa, vai var izlasīt tikai sev interesējošo daļu. Un tādus ir viegli veidot!
2. Pamācības
Pamācības savā būtibā piedāvā soli-pa-solim procesa apraksta informāciju, kas auditorijai palīdzētu izdarīt kaut ko labāk un paša spēkiem. Šāds saturs ir detalizēti specifisks un būtisks. Šāda veida saturs var palīdzēt piesaistīt ļoti konkrētu mērķauditoriju, kurai procentuāli ir vislielākā iespēja kļūt par klientiem.
Šādas pamācibas veidojot ir jāsaprot sava mērķauditorija un satura sarežģītība jāveido atkarībā no tā, cik sarežģītu un zinātnisku valodu spēj saprast mērķauditorija.
3. Jautājumi un atbildes
Katram uzņēmumam noteikti atkārtojas neskaidrie jautājumi, kurus tam uzdod ne viens vien klients. Šādā gadījumā lielisks satura veids ir vienkārši publiski atbildēt uz jautājumiem, kurus Jums uzdod klienti. Šo saturu var dažādi veidot - gan kā tekstu, gan kā vizuālu infografiku, gan kā video. Kā arī mājaslapā variet izveidot sadaļu "Biežāk uzdotie jautājumi" un, piemēram, reizi nedēļā publicēt kādu no šiem jautājumiem ar detalizētu atbildi.
4. Kāpēc?
"Kāpēc" veida saturs paskaidro smalkās detaļās Jūsu darbības nozari vai kādu specifisku darbību. Šī ir lieliska iespēja savu auditoriju iepazīstināt ar smalkām detaļām, kas potenciālajiem klientiem palīdz salikt kopā "lielo bildi". Pat ja Jums visi procesi liekas saprotami, tas nenozīmē, ka klienti tos saprot.
5. Gadījumu izpēte
Gadījumu izpētē Jūs variet izstāstīt stāstu, kā Jūs specifiski esiet palīdzējis klientam atrisināt tā problēmu ar saviem piedāvātajiem risinājumiem, preci vai pakalpojumu. Šādi pozitīvi pieredzes stāsti var būt ietekmīgs moments potenciālajam klientam pieņemt lēmumu par labu Jums. Ar reālu gadījumu un situāciju aprakstiem potenciālie klienti zinās, ka Jūs spēsiet atrisināt arī viņa problēmu.
6. Atsauksmes
Klientu atsauksmju publicēšana ar vārdu vai komānijas nosaukuma norādīšanu. Šis saturs ir līdzīgs gadījumu izpētei, vienīgā atšķirība ir tā, ka tas tiek pasniegts no klienta no klienta perspektīvas, kas vēl vairāk kultivē uzticību Jūsu uzņēmumam. Noteikti neaizmirsti pārliecināties, ka esi ieguvis atļauju publicēt atsauksmi, ja pie tās norādīt vēlies vārdu un uzvārdu. Mājaslapā atsauksmes droši var ieplānot pirmajā lapā vai moduļu veidā jebkurā citā mājaslapas sadaļā.
7. Citāti
Tie var būt gan īsi izrāvumi no atsauksmēm, citāti no nozares līderiem, ekspertiem vai influenceriem, vai arī no Jums pašiem. Tie var būt saistīti ar uzņēmuma mērķi, vīziju vai nozari.
"Mājaslapa bez apmeklētājiem ir kā pazudis kuģis pie horizonta" /Dr. Christopher Dayagdag/
8. Intervijas
Intervijas var būt laba augsne iegūt citātus un atsauksmes, kas vēlāk spēs radīt papildus saturu. Intervijas ir arī laba iespēja uzklausīt viedokli, kāds Jums nemaz nebija ienācis prātā. Intervijas pēdējā laikā ir kļuvušas iecienītas. Par to liecina liels intervētāju skaits Youtube, kā arī citi šovi, piemēram "Pusnakts šovs". Intervijas var veikt ar nozares līderiem, uzņēmuma speciālistiem gan rakstiskā, gan video formātā. Garāka satura intervijas noteikti ieplānojiet publicēt mājaslapā.
9. Demonstrācijas
Demonstrēt var ne tikai preci vai produktu, bet arī dažādas programmatūras vai procesus no ražošanas vai servisa sniegšanas. Ar demonstrācijām ir laba iespēja iepazīstināt auditoriju ar savu uzņēmumu. Tās ne tikai dos plašāku ieskatu Jūsu specifikā, kas veicinās izvēli par labu Jums, bet arī radīs lietotāju veidotu saturu - komentārus, jautājumus, ieinteresētību par Jums, u.t.t.
10. Uzņēmuma jaunumi
Jūsu uzņēmumā noteikti ik pa laikam ir pozitīvas izmaiņas, sasniegumi, došanās uz izstādēm, uzstāšanās konferencēs, jauni darbinieki, jaunas iekārtas vai uzņēmuma jubileja. Padalieties ar to! Parādiet, ka Jūsu uzņēmums nav mistisks tēls, bet aiz tā stāv vienkārši cilvēki, tieši tādi paši, kā uzņēmuma klienti. Dažreiz pat kāds sīks ieraksts var palīdzēt stiprināt saiti ar auditoriju.
11. Industrijas jaunumi
Stāstiet, komentējiet un rakstiet par industrijas jaunumiem mājaslapā un sociālajos tīklos. Ne tikai Jūsu industrijas, bet arī par tādām, kas Jūsu klientiem varētu interesēt. Piemēram, ja Jūsu nodarbošanās ir digitālais mārketings, Jūs droši variet arī stāstīt jaunumus par mājaslapu izstrādi, jo visticamāk, ka daļai Jūsu klientu tas varētu interesēt. Var arī veikt padziļinātos pētījumus, lai uztvertu, kas Jūsu auditorijai interesētu. Tādējādi Jūs parādīsiet sevi kā ekspertus ar stabilu viedokli par industrijā notiekošo.
12. Īsi kopsavilkumi
Šis satura veids ir līdzīgs kā iepriekšējā punktā, bet tikai īsāk aprakstīts. Jums ir iespēja uzrakstīt kopsavilkumu par kādu Jūsu industrijas jaunumu. Piemēram, Apple jaunākā iPhone prezentācija bija 1 stundu gara, bet ne visi, kam tas arī varētu interesēt, to skatījās. Jūsu darbība - izveidot īsu video/vizuālu materiālu ar galvenajiem punktiem, kas jaunajā iPhone ir jauns. Šāda veida saturs vairāk der sociālajiem tīkliem, kur īsi un ātri ir jāuztver galvenais.
Avots: kursors.lv
13. Grāmatu apskati
Iespējams, Jūs izglītojaties par savu industriju no grāmatām, ne tikai no interneta resursiem. Lasot grāmatu, piefiksējiet interesanto, un publicējiet to. Var arī veikt pilnu grāmatas apskatu, kur Jūs iesakiet/neiesakiet saviem sekotājiem lasīt šo savas nozares grāmatu.
14. Viedokļi
Dažādi viedokļi var ģenerēt plašu rezonansi. Satura veidošanai paņemiet kādu vispārpieņemtu viedokli no Jūsu industrijas un mēģiniet to apstrīdēt. Šāds saturs veidos lielu izplatību sekotāju vidū. Slikts piemērs - viltus ziņas. Slikts, jo tur saturs ir nepatiess, Jums tā nevajadzētu darīt, lai nepazaudētu potenciālo un esošo klientu ticību Jūsu profesionālismam.
15. Personīgi pieredzes stāsti
Šāds saturs parasti veido labu saikni ar auditoriju. Piemērs: vecākā uzņēmuma darbinieka stāsts kā viņam izdevies tik ilgus gadus nostrādāt ar tik pozitīvu attieksmi, vai arī uzņēmuma vadītāja stāsts par izaugsmi un veiksmes formulas ieteikumi.
16. Veiksmes taktikas
Līdzīgi otrajam punktam "Pamācības", šī drīzāk būs instrukcija, kur saturs veidots, lai lasītājam rastos iespaids, ka viņam paveiksies, izpildot visu rakstā minēto. Piemēram: "20 jautājumi, kurus obligāti uzdot pirms mājaslapas izveides tās izstrādātājiem" vai "Saraksts, ko nekad neņemt līdzi dodoties mežā".
17. Izgāšanās un "kā nedarīt"
Nevajag kautrēties par neveiksmēm. Un ar tām iesakām dalīties, lai Jūsu auditorija arī zina "kā nevajag darīt". Šāds saturs parasti patīk auditorijai, jo bieži vien tur jūtama arī neliela humora deva. Kā arī, tas atklāj uzņēmuma cilvēcīgo pusi. Protams, šis punkts ir ļoti strikti jāizvērtē, lai neradītu negatīvu iespaidu.
18. Uzņēmuma mērķi
Tādi noteikti ir un tādiem noteikti ir jābūt veiksmīga uzņēmuma attīstībai. Kāpēc gan ar tiem nepadalīties publiski? To publicēšana noteikti arī motivēs pašu uzņēmumu, jo lasītāji zinās par mērķiem un uzņēmumam būs stimuls tos ievērot. Mērķus noteikti iesakām aprakstīt arī mājaslapā zem sadaļas "Par mums".
19. Izpēte
Ne vienmēr visu var zināt, bet galvenais ir turpināt mācīties. Kāpēc gan ne kopā ar sava uzņēmuma mērķauditoriju? Var veikt visādus ar industriju saistītus eksperimentus, un publicēt rezultātus. Gluži kā studijās, kad zinātkāre bija nerimstama. :)
20. Fakti un statistika
Detalizētāka izpēte ne vienmēr visus interesē, bet ja cilvēku interesē industrija, tad faktiem un statistikai noteikti būtu jābūt interešu sarakstā. Ja veiksiet izpēti, tad noteikti Jums veidosies dati, kurus variet atspoguļot kā faktus un statistiku dažādu infografiku veidā un publicēt gan sociālajos tīklos, gan mājaslapā. Tāpēc šo veidu var definēt kā saīsinātu izpēti.
21. Brīvdienas
Kuram gan nepatīk brīvdienas? Jums ir iespēja izcelties un oriģināli apsveikt savus sekotājus ar gaidāmajiem svētkiem. Un noteikti publicējiet darba laika izmaiņas svētku dēļ.
22. Pasākumi
Iespējams, kompānija piedalās kādā pasākumā. Piemēram, starptautiskā. Lūk - reāls iemesls veikt ierakstus sociālajos tīklos vai mājaslapā gan pirms pasākuma, gan pasākuma laikā. Varbūt Jums notiek iekšējais pasākums, piemēram, uzņēmuma dzimšanas diena. Kāpēc gan nenopublicēt kopbildi ar laimīgiem kolēģiem?
23. Bez maksas piedāvājums
Varbūt Jums ir kāda kampaņa, kuras ietvaros kaut ko var saņemt vai laimēt bez maksas. Vai arī Jums ir zināms, kur kaut ko var saņemt bez maksas? Padalieties! Cilvēkiem patīk bezmaksas lietas/informācija.
24. Vakances
Kāpēc aprobežoties ar CV.lv vai ss.lv. Iespējams Jūsu sekotāju pulciņā ir atbilstošs cilvēks, kurš varētu kļūt par darbinieku. Sociālie tīkli ir lielisks veids, kā meklēt darbiniekus. Facebook un Linkedin ir izveidota atsevišķa publicēšanas opcija tieši vakancēm.
25. Vēsture un īpašas dienas
Katra diena ir īpaša. Cilvēcei ir zināma sena vēsture, kur vairāku tūkstošu gadu griezumā noteikti kaut kas ievērojams attiecīgajā datumā ir noticis. Iespējams, par to var izveidot ierakstu, ja tas saistās ar uzņēmuma specifiku un nozari. Mūsdienās visam kam ir piešķirtas īpašas dienas un datumi. Piemēram, 29. oktobrī ir Interneta diena. Mēs KG-Dizainā to noteikti svinēsim! Svētku nevar būt par daudz.
26. Attēlu mīklas
Nav noslēpums, ka daudzi sociālo tīklu apmeklētāji apmeklē sociālos tīklus, lai atpūtinātu smadzeņu darbību un zemapziņā meklē viegli uztveramu un patīkamu saturu. Tad kāpēc gan to neradīt? Viens piemērs - attēlu mīklas. Jūs variet ievietot fotogrāfiju ar kādu objektu no biroja, bet tā, lai būtu redzama tikai maza daļa un auditorijai būtu jālauza galva, kas tur ir attēlots. Piemēram, attēlā ir ID karšu lasītājs.
27. Ierakstu atkārtota dalīšanās
Ne vienmēr ir jāizgudro velosipēds no jauna. Padalieties ar kādu vecu, bet ar "like" un "share" bagātu ierakstu. Tas var būt pirms pusgada, gada vai pat senāk. Noteikti nedalaties ar ierakstu, kas veikts pirms nedēļas.
Esam padalījušies ar sarakstu un tagad Jums ir 27 idejas lieliskam un bagātīgam saturam, kuru publicēt sociālajos tīklos vai uzņēmuma mājaslapā. Tagad Jums atliek tikai ķerties pie lietas un kaut ko reāli arī ievietot. Bet kur šo saturu vislabāk atspoguļot? Lasiet to KG-Dizaina nākamajos rakstos par sociālo tīklu izvēli un satura formātiem.
Ja Jums ir nepieciešama jauna mājaslapas izveide vai esošās uzlabošana, nekautrējies, un sazinies ar mums pa telefonu (+371) 27771788 vai uz e-pastu [email protected].