Jebkuram tiešsaites biznesam ir viens mērķis – palielināt pārdošanas apjomus un nopelnīt pēc iespējas vairāk. Tiešsaites vidē šis mērķis sākas ar vienkāršu procesu – palielināt apmeklētāju plūsmu uz mājaslapu. Skatoties no šādas perspektīvas – ja Jums ir mājaslapa vai interneta veikals un to neapmeklē klienti, tad Jums vienkārši ir lieki izdevumi, kas nenes nekādu peļņu.
Lai arī jebkuram uzņēmējam sava biznesa galvenais mērķis būtu skaidrs – tomēr ir ļoti daudz mājaslapu un interneta veikalu, kuri neattīsta savu potenciālu. Pavisam vienkārša shēma – palielināt apmeklētāju skaitu, kas tālāk jau var kļūt par potenciālajiem klientiem. Jo lielāks apmeklētāju skaits, jo lielāka varbūtība šos apmeklētājus pārvērst klientos.
Tālāk rakstā mēs Jūs iepazīstināsim ar vairākiem iemesliem kāpēc tā tas varētu notikt.
1. SEO optimizācija neatbilstošiem atslēgas vārdiem
Kā jau noteikti jūs ziniet, tad SEO (Search Engine Optimization) ir meklētājtīklu optimizācija. Cik vienkārši izklausās, tik sarežģīti ir pārzināt pilnīgi visus SEO tehniskos knifus. Tomēr pati galvenā SEO doma ir izvēlēties pareizus atslēgas vārdus atbilstoši savai nišai un atbilstoši tam, ko jūs vēlaties pavēstīt mājaslapā. Piemēram, ja jūs tirgojat televizorus, bet Google meklētājā esiet pirmās lapas pozīcijās ar atslēgas vārdu “audio sistēmas”, tas jums noteikti nepalīdz pārdot televizorus. Kā arī, noteikti esiet pamanījuši, ka ar ļoti tiešu atslēgas vārdu, piemēram - televizori, ir grūti vai pat neiespējami “izsisties” pirmajos rezultātos Google meklētājā, sakarā ar lielo konkurenci.
Kā tad rīkoties, lai SEO optimizācija palielinātu mājaslapas apmeklētāju skaitu?
Esiet pacietīgi! Īsā laika periodā (stundas, dienas vai pat nedēļas brīžam var būt īss laika periods) uz tik tieša atslēgas vārda var nesniegt gaidīto rezultātu, pat ja mājaslapā vārds televizors ir norādīts pietiekami bieži. Vislabāk ir nevis ieciklēties uz īsiem un konkrētiem atslēgas vārdiem, bet veidot tā saucamos "long tail keywords" jeb garās astes atslēgvārdus. Piemēram, ja tirgojat televizorus Jēkabpilī, tad gan mājaslapas ierakstos, gan jaunumu sadaļās, gan aprakstā par uzņēmumu ir jāparādās atslēgas vārdam “televizori Jēkabpilī”, nevis tikai “televizori”, jo kā redzams attēlā, tad uz šo konkrēto atslēgas vārdu “televizori” ir liela konkurence.
Kā tad īsti SEO optimizācija palīdz piesaistīt mājaslapas apmeklētājus? Pavisam vienkārši! Jo regulārāku saturu ar atbilstošiem atslēgas vārdiem publicēsiet, jo lielākas iespējas nokļūt Google meklētājtīkla pirmajās lapās. Jo būsim godīgi, tieši pirmā un dažreiz otrā lapa ir tās, kurās potenciālie klienti meklē atbildes uz saviem Googlei uzdotajiem jautājumiem. Ja būsiet 5. lapā, tad ir 2% iespējamība, ka kāds jūsu mājaslapu atradīs meklētājtīklā.
Veiciet mazu pētījumu, lai saprastu ko lietotāji meklē Google un veiciet secinājumus kā daļu apmeklējuma plūsmas novadīt uz savu mājaslapu. Esam izveidojuši ierakstu, kur detalizētāk variet uzzināt SEO ieradumus, kas paaugstinās jūsu pozīcijas Google meklētājā.
2. Bojātas URL saites
Populāra problēma, kas ietekmē apmeklētāju plūsmu ir pazudušas vai bojātas URL saites mājaslapā. Jūs pavisam noteikti esiet redzējuši zināmo kļūdu 404, kas nozīmē, ka saitē saturs vairs nav atrodams. Pārliecinieties, vai Jums nav šādu saišu. To var pavisam vienkārši izdarīt ar SEO konsultanta palīdzību, vai kādu bezmaksas tiešsaites rīku, piemēram, ATOMSEO.
Ja arī Jums ir kādas bojātas saites, tad veiciet labojumus ar 301 novirzītāja (redirect) palīdzību. Ja mājaslapai ir daudz bojātu saišu, tas noteikti var samazināt apmeklētāju plūsmu. Ja jums uzreiz nav skaidrs kas un kā jādara, droši variet uzdot mums jebkādus neskaidros jautājumus.
3. Sods no Google
Google soda mājaslapas ļoti reti, bet to nedrīkst izslēgt kā vienu no faktoriem. Kā galvenie iemesli ir – negodīgas SEO metodes, aizdomīgas URL saites, dublēts vai pilnībā kopēts saturs, Google noteikumu neievērošana. Ja Jūsu mājaslapas apmeklējums ir pēkšņi nokrities kristiski zems vai jaunai mājaslapai nav pilnīgi nekāda organisko apmeklētāju plūsma – šis varētu būt iemesls kāpēc tā notiek. Veidojot saturu mājāslapā, noteikti pielietojiet tikai godīgas metodes. Google visas aizdomīgās darbības pamana ļoti labi!
4. Mājaslapas ielādes ātrums
Lēns mājaslapas ielādes ātrums lieliski audzē pacietību! Diemžēl ne tikai pacietību, bet arī dusmas un sajūtas, ka apmeklētā mājaslapa ir kaitinoša. Lēna mājaslapa noteikti samazina apmeklētāju plūsmu. To jūt arī Google, līdz ar to jūs nonākat zemākos Google rezultātos. Kā arī, ja mājaslapa diezgan lēni ielādējas, tad apmeklētāji nav pacietīgi un drīzāk aizvērs to ciet un meklēs savas atbildes pie jūsu konkurentiem.
Mājaslapai jābūt optimizētai priekš maksimāli ātras ielādes. Mājaslapas ātruma testu piedāvā Google Page Speed Insights.
Šajā testā ir iespējams uzzināt galvenos faktorus kas ietekmē ātrumu. Galvenie faktori lēnai lapas ielādei ir:
- Liela izmēra bildes
- Nepareiza formāta bildes
- Nevajadzīgi GIFi un video
- Neoptimizēts kods
- Lieki spraudņi
- Slikts hostings
- Vispārēji novecojusi mājaslapas un/vai vadības panelis
Vienkārši sakot, ja jūsu mājaslapai ir saturiski dažādi lieli faili, kas jāielādē – paies laiks. Jums ir jāatrod balanss starp nepieciešamo saturu un ekstra saturu, kas traucē ielādi. Kā arī krietni labāku ielādes ātrumu var iegūt optimizējot bildes. Kg-dizaina izveidotajā panelī bildes tiek optimizētas automātiski, nodrošinot maksimāli labākus lapas ielādes rezultātus.
Standarti, ko daudzi izmantojuši lapas ielādes laikam, nāk no Geofa Kenjona veiktā pētījuma, kurā viņš salīdzina vietnes ātrumu ar pārējo tīmekli:
- Ja mājaslapa tiek ielādēta 5 sekundēs, tā ir ātrāka par aptuveni 25% no tīmekļa;
- Ja mājaslapa tiek ielādēta 2,9 sekundēs, tā ir ātrāka nekā aptuveni 50% no tīmekļa;
- Ja mājaslapa tiek ielādēta 1,7 sekundēs, tā ir ātrāka nekā aptuveni 75% tīmekļa;
- Ja mājaslapa tiek ielādēta 0,8 sekundēs, tā ir ātrāka nekā aptuveni 94% tīmekļa.
5. Servera problēmas
Šis iemesls ir diezgan bieži sastopams. Mājaslapas apmeklētāju plūsma noteikti tiek ietekmēta atkarība no jūsu (vai mājaslapas izstrādātāja) izvēlētā hostinga kvalitātes. Hostings, jeb no angļu valodas "uzturēšana" ir mājas lapas, vai citu digitālu datu turēšana uz servera.
Hostinga galvenais faktors ir “uptime”, jeb cik ilgi no visa laika serveris atrodas tiešsaitē. Ja hostings garantē 99,9% serveris būs tiešsaitē, tas nozīmē, ka no mēneša 744 stundām mājaslapai jābūt tiešsaitē vismaz 743,2 stundas.
Piemēram, potenciālais klients iegriežoties Jūsu mājaslapā saņemot paziņojumu, ka mājaslapa pašreiz nav tiešsaistē diezvai atgriezīsies.
Otrs faktors ir hostinga ātrums. Hostinga serveriem ir dažādas veikstspējas un to limitācijas, kā arī dažādi interneta pieslēgumi. Jūsu lapa var būt ideāla, bet ja hostingam ir zema veikstspēja, tas noteikti ietekmes lapas ielādes ātrumu, kas samazinās Jūsu mājaslapas apmeklētāju plūsmu.
6. Navigācijas problēmas
Navigācija ir viens no būtiskākajiem mājaslapas elementiem.
Ja lietotājam ir grūti orientēties Jūsu mājaslapā un lietotājs nespēj atrast sev nepieciešamo informāciju, tas noteikti ietekmēs apmeklējumu. Mēģini veidot mājaslapu pēc iespējas tīrāku, vienkāršāku un skaidru. Mūsdienu informācijas laikmetā lietotāji no pārsātinātā informācijas daudzuma ir kļuvuši slinki. Negaidiet, ka lietotāji urbsies cauri jūsu sarakstītajam teksta blāķim un iedziļināsies. Diezgan izplatīta mūsdienās ir lasīšana pa diagonāli. Mēģiniet atrast balansu starp pārāk īsu un pārsātinātu saturu.
Noteikti neslēpiet arī meklētāju. Novietojiet to redzamā vietā, lai lietotājam būtu uzreiz iespēja ierakstīt sev interesējošo atslēgas vārdu.
Ja Jums liekas, ka mājaslapa ir viegli pārskatāma, pajautājiet draugu viedokli vai palūdziet pazīstamajiem kaut ko atrast jūsu mājaslapā vai pat veikt testa pasūtījumu. Tas ir labs veids kā pārbaudīt mājaslapas kvalitāti no cita skatījuma.
7. Neoptimizēts mobilais skats
Pēc vairāku statistiku datiem, mobilo ierīču datu plūsma tiešsaistē sāk pārsniegt 50% atzīmi. Tas nozīmē to, ka jau vairāk kā 50% apmeklētāju jūsu mājaslapā nāk no mobilām ierīcēm. Ja jūsu mājaslapa nav optimizēta priekš mobilajām ierīcēm, tad jūs zaudējiet 50% no potenciālajiem klientiem.
Arī Google apskatot mājaslapu ieiet tajā no mobilā skata. Ja mobilā versija strādā nekorekti, Google rezultātos Jūs sevi varēsiet atrast zemu. Arī lietotājs nespējot atrast sev nepieciešamo informāciju noteikti pametīs lapu. Mēģiniet izstaigāt savu mājaslapu no kādas mobilās ierīces un veiciet secinājumus, vai tā ir labi pielāgota un ērta.
8. Reklāmas trūkums un iztrūkstošs aicinājums uz darbību
Mājaslapa nebūs atrodama, ja neviens nezinās par tās eksistenci. Izveidot mājaslapu un neko citu nedarot, nevar sagaidīt, ka pēkšņi to apmeklēs un visi zinās par to. Protams, ir arī tādi gadījumi, bet vispārīgi skatoties pēc mājaslapas izveides ir jāseko tālāk stratēģiskām darbībām.
Noteikti rādiet un stāstiet par savu mājaslapu. To var darīt ļoti dažādos veidos, sākot ar vizītkartēm, drukātām reklāmām, beidzot ar Google AdWords un Facebook lapu vai Facebook Ad kontu. Ir iespējams arī novirzīt apmeklētājus no saviem sociālajiem tīkliem uz mājaslapu, kas Jums dos bezmaksas apmeklētāju plūsmu.
Protams, nav jātērē kaudze naudas, lai iegūtu labus rezultātus. Jo pat iztērējot lielus līdzekļus reklāmā, nav garantēts rezultāts, jo galvenais mājaslapā ir CTA (call to action), nevis vienkāršs tās apmeklējums. Ja jūs nebūsiet norādījis, ka vēlaties, lai mājaslapas apmeklētājs reģistrējas, iegādājas preci, uzraksta jums e-pastu vai veic kādu citu darbību, tad neceriet uz rezultātiem, kas radīs ienākumus.
Tāpēc izveidojiet mājaslapu un nepametiet to novārtā, bet izvērtējiet, kuri reklāmas kanāli ir vislabākie jūsu uzņēmumam.
9. Nekvalitatīvs vai nesaistošs saturs
Neprofesionāls, nepiesaistošs teksts noteikti atbaidīs lietotājus atgriezties Jūsu mājaslapā. Mēģiniet padarīt savu saturu pievilcīgāku un interesantāku.
Laba satura pazīmes:
- Vizuāli materiāli (bildes, video)
- Labs balanss starp īsu un garu tekstu
- Kvalitatīva informācija – izvairieties no liekvārdības
- Teksts viegli lasāms pa diagonāli
- Teksts ar atbilstošajiem atslēgas vārdiem
- Ir skaidrs, ko vēlaties ar šo saturu pateikt
- Ir definēta tālākā darbība
- Nav sarežģītas vārdu kombinācijas vai gari, paplašināti teikumi
- Teksts ir strukturēts ar virsrakstiem, svarīgākais ir izcelts
Nav jābūt profesionālim, lai radītu labu saturu. Galvenais ir ievērot augstāk minētās pazīmes. Noteikti pirms satura publicēšanas iedodiet kādam ar kritisku skatu novērtēt, uzdodot trīs būtiskus jautājumus:
- Kāda ir teksta pamatdoma?
- Cik viegli ir saprast rakstīto?
- Vai Tevi šis teksts uzrunā veikt tālāk kādas darbības?
10. Nepareiza indeksācija
Indeksācija ir process, pēc kura Google sūta virtuālus meklētājrobotus, kuri “izstaigā cauri” Jūsu mājaslapai. Pēc iegūtajiem datiem, Google pieņem lēmumus kādās pozīcijā jūsu mājaslapu novietot Google rezultātos. Ja robotiem neizdevās noindeksēt lapu, tad mājaslapa nemaz nebūs atrodama Google meklētāja rezultātos, kas protams, rezultēsies ar ļoti zemu apmeklētāju plūsmu.
Noteikti jāņem vērā, ka mājaslapas indeksācija nav vienreizējs process. Jo biežāk tiks ievietots un papildināts saturs mājaslapā, jo biežāk arī lapa tiks indeksēta. Savukārt, jo biežāk lapu indeksē, jo labākus rezultātus tā iegūst Google meklētājtīklā. Un pavisam loģiski, jo labākus rezultātus tā iegūst meklētājtīklā, jo lielāks būs mājaslapas apmeklētāju skaits.
Kopsavilkums
Cerams, ka neviens no minētajiem iemesliem neattiecas uz jūsu mājaslapu, bet ja tomēr saskatījāt kādu iemeslu savā mājaslapā, risiniet to pēc iespējas ātrāk. Mājaslapa atver Jūsu uzņēmumam neierobežotas iespējas. Kāpēc gan tās neizmantot? Galvenais ir spēt arī šos mājaslapas apmeklētājus pārvērst klientos.
Ja Jums radās jautājumi, droši sazinieties ar mums: [email protected]. Palīdzēsim piemeklēt vispiemērotāko rezultātu jūsu vajadzībām un iespējām.